پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183890
جايگاه رهبري، جايگاه حزب و جناح خاصي نيست/ دفاع از شيعيان نيجريه وظيفه همه مسلمانان است
تاریخ انتشار : 1394/09/28
نمایش : 1344
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: متاسفانه ما شاهد اقدامات افرادي براي سست کردن جايگاه ولايت‌فقيه هستيم که در واقع مي‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جايگاه هبري قرار دهند در حالي‌که جايگاه رهبري جايگاه حزب و جناح خاصي نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار کرد: ايستادگي رهبر و مقاومت مردم بود که باعث شد بابي که در مذاکرات گشوده شد ايجاد شود وگرنه دشمن آنچنان خواري و ذلتي را به کشور تحميل مي‌کرد که در تاريخ مي‌ماند.

وي با تاکيد بر اينکه مذاکره با دشمن انسان را به ذلت و خواري مي‌کشاند و مذاکرات صورت گرفته به مصلحت کشور صورت گرفت و اگر ايستادگي رهبر نبود کشور در جايگاه کنوني قرار نداشت و تصريح کرد: مقام معظم رهبري در مذاکرات به عنوان ولي امر مسلمين ايستادگي و اجازه نداد کشور در مقابل دشمن کوتاه بيايد.

نکونام بيان داشت: اگر کشور تحريم شد همه امتحان الهي است و اين راهي است براي مقاوم شدن انسان‌ها و ايستادگي ما در برابر نفاق، استکبار و انواع انحرافات همگي امتحان الهي است.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: دفاع از کشور يکي از وظايف مومن متقي است و اين دفاع در دو عرصه عمل به دستورات دين و تلاش براي اينکه جامعه رنگ و جلاي ديني به خود بگيرد صورت مي‌پذيرد و براي اين نوع از دفاع بايد در برابر سست‌عنصرها، منحرففان و دنياطلبان ايستاد و با همه آن‌هايي که با دين خدا مقابله مي‌کنند جنگيد.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه بعد از انقلاب جمهوري ايران اسلام را احيا کرد و به دنيا عرضه کرد بيان داشت: امروز دفاع از جمهوري اسلامي ايران دفاع از دين خدا است و افراد مومن دفاع از دين خدا را وظيفه خود مي‌دانند.

وي به سوم دي روز ثبت احوال اشاره خاطرنشان کرد: روز ۲۷ آذر روز مبارزه با خشونت و افراطي‌گري است که بايد تلاش شود چهره زيباي اسلام را به مردم عرضه کنيم و بدانيم اگر اسلام در جايي خشونت دارد براي مردم رحمت و رافت است.

نکونام با بيان اينکه اگر در اسلام با مفسدان برخورد مي‌شود و خائنين و جنايتکاران اعدام مي‌شوند هم براي آن‌ها خير است و هم براي مردم و اين است که اسلام دين رافت و مهرباني است و سراسر خير و برکت است.

وي گفت: مستکبرين در دنيا با راه انداختن داعش و شيعه انگليسي در صدد بدنام کردن شيعيان هستند واز طريق ترويج خشونت قصد شيعه‌هراسي در دنيا دارند.

نکونام به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آيت‌الله مفتح و دو همراهش اشاره و خاطرنشان کرد: شهيد مفتح هم در حوزه و هم در دانشگاه فعاليت داشت و روز شهادت وي به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت.

وي هدف داشگاه و حوزه را يکي دانست و تاکيد کرد: هر دوي اين نهادها به تربيت اسنان مي‌پردازند و بايد اين دو هدف واحد خود را در يک سفره قرار دهند.

وي هشتم ربيع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع) دانست و بيان داشت: امام حسن عسگري (ع) با همه محدوديت‌ها شيعه را قوت بخشيد و زمينه را براي غيبت امام زمان (عج) فراهم ساخت.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: ۱۲ ربيع‌الاول را روز تولد پيامبر و آغاز هفته وحدت است و اين هفته هفته فرصتي است براي وحدت شيعه و سني چرا که ما با اهل سنت هيچ مشکلي نداريم و با هم زندگي مي‌کنيم مشکل ما با تکفيري‌ها و افراطي‌گري‌ها است.

اين مسئول حضور مجلس خبرگان  را بسيار مهم عنوان و افزود: دشمن مي‌خواهد جايگاه ولايت‌فقيه را متزلزل کند در بحث خبرگان رهبري ما از شخص خاصي دفاع نمي‌کنيم و اين درحالي است که رهبر بزرگ و فرزانه ما که ازسوي سياست‌مداران بزرگ دنيا ستوده مي‌شود نيازي به دفاع ما ندارد.

نکونام بيان اضافه کرد: متاسفانه ما شاهد اقدامات افرادي براي سست کردن جايگاه ولايت‌فقيه هستيم که در واقع مي‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جايگاه هبري قرار دهند در حالي‌که جايگاه رهبري جايگاه حزب و جناح خاصي نيست.

 وي بيان داشت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبري نيست بلکه نظارت بر شرايط رهبري است و تنها در صورتي رهبر را عزل مي‌کنند که رهبر از اين شرايط يعني عدالت، ايمان و تقوا عدول کند و نظارت رهبري دروني است از سوي مجلس و قانون اعمال نمي‌شود.

نکونام اضافه کرد: امروز دشمنان از بيرون و درون به دنبال انحراف در منصب رهبري هستند و بايد بدانيم انحراف در منصب رهبري ستون انقلاب را نابود مي‌کند چون انحراف در دولت يا نهادي نيست که اصلاح شود.

وي تاکيد کرد: شکل‌گيري مجلس خبرگاني متشکل از انسان‌هاي مومن، شجاع و ايستاده در مقابل همه انحرافات را ضروري است و  حضور کساني که در گدشته همراه امام بودند و اما در زماني که شاهد مخدوش شدن خط امام بودند سکوت کردند در مجلس خبرگان رهبري خطرناک است و نبايد به سوابق و عناوين افراد نگاه شود و فرد انتخاب گردد.

نکونام گفت: اين مهم نيست که کساني را انتخاب کنيم که همراه رهبر و امام يا منصوب به امام بودند بلکه بايد کساني انتخاب شوند که نوع تفکرشان به گونه‌اي باشد که به صيانت از انقلاب بپردازد.

وي در انتها با اشاره به کشته شدن هزاران شيعه در نيجريه گفت: آناني که مظلومانه در نيجريه کشته شدند نيازمند دفاع همه مسلمانان هستند و ملت ايران بايد صداي اعراض خود را به اين جنايت به گوش همگان برساند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html